måndag 8 oktober 2012

UFO 4

Färdigställande pågår. Det är ju inte så att arbetsivern flödar precis. Jag biter ihop och kämpar på. Rät maska. Ännu en rät maska. Ytterligare en rät maska. Räknade ut idag att jag måste ha börjat på koftan för fyra år sedan. Bevisligen blir den ju inte färdig av att ligga kvar i handarbetskorgen.


Har hälften på ärmarna kvar. Och framstyckena. Och den virkade kanten runt. Och knapphål. Suck.

3 kommentarer:

Mmatilda sa...

Det är ju en fin färg på den koftan, den kommer säkert att bli jättefin när den väl är färdig. Du får tänka på det när du gör en maska i taget... Visst är det värst när man är ungefär på mitten på ett stort arbete? I början är man ivrig... och sen när man börjar närma sig slutet kan man bli ivrig igen, när man ser att målet är inom räckhåll! Lycka till!

Pia sa...

Kämpa på!! :)

Anonym sa...

Det går bättre och bättre dag för dag! Och fin ser den ut att bli.
Hälsningar LW.