På en promenad såg jag det. Flugsvamparna har börjat inta vår stad. De har lämnat sin trygga skogsmiljö för att skönja nya marker. Jag upptäckte en. Den hade smugit sig in på sin vaktpost mellan en husvägg och asfaltskanten. Trodde att den inte syntes. Ha!
Finns kanske risk att de sprider sig i vår stad, dessa flugsvampar. Vackra att skåda - desto farligare att äta. Tänk om kantareller kunde komma på idén att flytta in till stan. Skulle inte vara helt fel.

1 kommentar:
Skulle nog inte plocka en "stadskantarell" om jag hittade en. Luften är inte den renaste med avgaser och allt. Men tanken lockar! / Annika
Skicka en kommentar