Jag lade upp 40 maskor på strumpstickor 4,5 med ullgarnet 7 Bröder och började sticka skaftet med 4 varv resårstickning (en rät, en avig) innan jag började med Stickameras mönster.
Hälen och övriga fotstickningen följde jag det gamla mönstret. Nu ska jag lägga upp till den andra sockan! Önskar dig en fin och skön helg!
2 kommentarer:
Du milde, Marie Du verkar ha smittats av sockor-sjuka! Men så ÄR det ju Socktober också... Helt ljuvliga - och du måste ha racerstickor för att komma så långt på bara nån dag.. Amazing grejs!! Tack för allt vackert du gör! Kramis
Så fina! Det var ju smart att blanda mönsterna lite. En helt annan socka.
Kram Lena.
Skicka en kommentar