fredag 26 oktober 2012

Sockmani!

Jag fick syn på ett av Stickameras sockmönster! Hon har så fina bra pedagogiska mönster som passar en sock-sticke-nybörjare som jag! Jag bestämde mig för att blanda mitt gamla sockmönster från Allt om Handarbete med hennes. Så här blev det:


Jag lade upp 40 maskor på strumpstickor 4,5 med ullgarnet 7 Bröder och började sticka skaftet med 4 varv resårstickning (en rät, en avig) innan jag började med Stickameras mönster.







Hälen och övriga fotstickningen följde jag det gamla mönstret. Nu ska jag lägga upp till den andra sockan! Önskar dig en fin och skön helg!

2 kommentarer:

Carol sa...

Du milde, Marie Du verkar ha smittats av sockor-sjuka! Men så ÄR det ju Socktober också... Helt ljuvliga - och du måste ha racerstickor för att komma så långt på bara nån dag.. Amazing grejs!! Tack för allt vackert du gör! Kramis

Anonym sa...

Så fina! Det var ju smart att blanda mönsterna lite. En helt annan socka.
Kram Lena.