torsdag 6 december 2012

Vintermat

Trädens grenar svajar i grannens höga rönnbärsträd. Bären dinglar. Några faller ner på marken. Det är sidensvansarnas vinterfest idag!


Många fåglar har samlats till denna tillställning. Främst sidensvansar. Även en och annan domherre verkar också vara inbjuden.


Står i köksfönstret och tittar på alla rönnens gäster. Låt er väl smaka, kära små fåglar!



Naturen är verkligen fantastisk!

5 kommentarer:

Mmatilda sa...

Ja de är vackra fåglar sidensvansarna! Vi brukar ha dem här också, men nu är rönnbären slut för säsongen, fastän vi har ett antal rönnar runt huset. Nu är det talgoxarna som regerar. (Inga domherrar fortfarande.)

Mmatilda sa...

Jag ska överväga en stjärna...

Syster Elin sa...

Vilka fina bilder du tagit! Snyggt!

Zoo keeper sa...

Sidensvansarna är så jättefina! Och domherrar, ja de funkar också... Schysst med lite färg bland alla svart-vita, bruna och gråa fåglar :-)) Samtliga har dock haft det tufft de senaste dagarna, sova ute i minus 10 och snöstorm... :-(

Fiffiga Systrar sa...

Vilka vackra bilder.trevlig helg. / Elin och Emelie