måndag 3 december 2012

Olydig

Igår bakade jag en glutenfri saffranskaka, receptet hittade jag på kyrkkaffebloggen. Ett supermumsigt recept som jag rekommenderar varmt! Jag använde mjölkfritt fritt smör, då kan alla äta den. Det är både bra och dåligt. Det braiga är att även jag kan äta den. Det dåliga är att jag kan glufsa i mig hela kakan. Alldeles själv. Bara för att den är så mumsig.


Som nu till exempel. Som efterrätt till frukosten. Känner mig lite olydig som äter kaka fast klockan inte ens är halv åtta på morgonen. Men är det advent så är det!


Önskar dig en fin dag!

3 kommentarer:

Zoo keeper sa...

Mera olydnad till folket! :-)) Frukost-efterrätt är livskvalité!
Jag tänker att livet är kort och jul är det bara en gång om året, och så mumsar jag glatt vidare på lussebullarna. Fyra stycken efter frukost!

Queen of Kammebornia sa...

Det är bra att vara olydig ibland! Kram!

Mmatilda sa...

Du hinner inte bara sticka och virka det ena finare än det andra, du hinner baka också... Önskar dig fler mysiga frukostar!