torsdag 8 november 2012

Sockan Ewa

På Stickameras blogg finns det en socka som heter Ewa. Mönstret hittar du här


Eftersom jag heter Eva i andranamn var jag ju tvungen att prova mönstret.




Fast jag använde ett tjockare garn och lade upp 40 maskor istället.



De var roliga att sticka och blir sköna att ha i vinterkylan!

2 kommentarer:

Zoo keeper sa...

Åh, de ser varma och mysiga ut! Och extra knorr med de fina flätorna! :-))) Nu efter höstlovet, så har man märkt att hösten är här, det är mörkt och kallt... Ylle på fossingarna är ett måste... :-)))

Mmatilda sa...

Dags för sockar är det verkligen, fast jag använder dem i och för sig nästan året runt.
Jättefina!