Jag gjorde min egenkomponerade hummus.
Det är inte alltid så populärt att komma vitlöksstinkande till jobbet. Därför provade jag en annan variant.
Jag tog ca 3 dl kokta kikärtor som jag slängde ner i matberedaren tillsammans med en hackad soltorkad tomat och en halv hackad röd chili. Satte igång apparaturen och hällde rapsolja i en fin stråle till önskad konsistens. Saltade efter behag. Klart!
Blev ett underbart smörgåspålägg och väldigt mumsigt att dippa i med gurk- och morotsstavar!
2 kommentarer:
Förstår vad du menar med vitlöken... blev nog gott (kanske godare??) med chili! ;)
Snällt att tänka på medmänniskorna... ;-)))) Din variant var antagligen godare! :-)
Skicka en kommentar