tisdag 13 november 2012

Röra

Jag gjorde min egenkomponerade hummus.


Det är inte alltid så populärt att komma vitlöksstinkande till jobbet. Därför provade jag en annan variant.

Jag tog ca 3 dl kokta kikärtor som jag slängde ner i matberedaren tillsammans med en hackad soltorkad tomat och en halv hackad röd chili. Satte igång apparaturen och hällde rapsolja i en fin stråle till önskad konsistens. Saltade efter behag. Klart!


Blev ett underbart smörgåspålägg och väldigt mumsigt att dippa i med gurk- och morotsstavar!




2 kommentarer:

Syster Elin sa...

Förstår vad du menar med vitlöken... blev nog gott (kanske godare??) med chili! ;)

Zoo keeper sa...

Snällt att tänka på medmänniskorna... ;-)))) Din variant var antagligen godare! :-)