fredag 3 augusti 2012

Utflykt

Idag styrde vi kosan mot en ännu outforskad loppis/antikaffär. Oj! Himmel o plättar så mycket fina saker! Men det blev "bara" lite garn som jag ska fnula på vad det ska bli av det. Därefter fick vi ett ryck och åkte till Glassbonden. En riktig hit!


Vi gick in genom den välkomnande entrén och älgade genast fram till disken..


Så härligt med närproducerat!



Hasselnöt, viol och päron/västerbottensostglass blev det. Mumsigt!


Satt man ute kunde man vila ögonen på denna utsikt. Det började regna...



... så vi satt och njöt inomhus istället! En härlig och mumsig utflykt!

4 kommentarer:

Carol sa...

Vi behöver oxå en glassbonde här! Och fler loppisar... Gött att ni tar er ut och njuter trots att semestern är slut.

Pia sa...

Men var har du hittat en Glassbonde? *need to know*

Annika GW sa...

Vilka mumsiga glassar! Ibland kan man ju ha inflykt istället! Det är också mysigt! / Annika

marremorr sa...

Ja, Carol, vi tar tillfället i akt när det dyker upp!=0)

Pia, gå in på www.glassbonden.se, där kan du se allt du behöver veta om Glassbonden! Trevlig resa dit!

Ja, Annika, det har blivit många - men icke desto sämre - inflykter, den här sommaren!