Kollegan och jag for ut i skogen för att plocka gula kantareller. Hittade vi några? Noop! De lyste med sin frånvaro.
Men. Mitt under letandet höll jag plötsligt på att trampa ihjäl de här.
Plockade även några taggsvampar som fick kröna en varm macka. Mums!
2 kommentarer:
Trattkantareller - supergott! Och tur hade du som hittade dom, jag tycker att det är halvdåligt med svamp i år.
Vad roligt det måste vara att kunna (och våga) plocka svamp! Särskilt när man gör fynd så klart! :)
Skicka en kommentar