måndag 2 juli 2012

Roligare diskning!

Med en nystickad disktrasa går diskandet som en dans!


Stickmönstret hittade jag på ett beök hos Hildurs barnbarn, men jag lade till en virkad kant runt.




Garnet jag använt är Sunny bomullsgarn, jag tycker det suger upp väta på ett bra sätt. Ska nog sticka en till. Fast i turkos och den får bo i badrummet och agera tvättlapp. Kanske får den en liten hank på sig också. Jag får se.


4 kommentarer:

Carol sa...

Jääättefiin! Jag älskar Sunny! Stickar alla mina mössor i det.

Pia sa...

Snygg färg!!! Jag stickar också en disktrasa men i ett garn som heter Blend Bamboo. 70% Bambu och 30% bomull! Ska visst vara suveränt som garn just till disktrasor.

marremorr sa...

Tack, Carol! Kul att du också använder det garnet, som blir till något helt annat!=0)

Pia, du måste berätta vad du tycker om garnet sen!

Anonym sa...

Hej!
Disktrasan är toppen med eller utan frans! Dessutom en färgklick på diskbänken.Det tycker LW.