torsdag 19 juli 2012

Återhämtning


Fick möjlighet idag att bara sitta ner, avnjuta en god kopp kaffe och bara vara... så härligt med en stunds avkoppling, flyta med i nuet, lyssna till det svängiga musikgunget i högtalarna, höra tonårstjejernas prat från bordet bredvid, titta planlöst ut genom fönstret på alla shoppingsugna människor i solskenet och långsamt dricka mitt kaffe - det är väl det som kallas mindfulness - att njuta av, och vara i stunden, här och nu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Det låter underbart. Man blir bara så glad och tillfreds när man läser och ser din blogg. Kram.
Lena.

Annika GW sa...

Ja, det är också viktigt i livet att kunna stressa ner och bara vara! / Annika

Carol sa...

Underbart! Det har jag just gjort i min egen soffa. Dock utan tonårsprat eller musik. Det lär bli nästa vecka! :-)

Pia sa...

Lät himmelskt mysigt!! :)