tisdag 10 juli 2012

Flädersaftsmakande

Jag har gjort min favoritsaft - nämligen flädersaft! Man tar bara fläderblommor, massor av socker, lite vinsyra, vaniljstång, citronskivor och kanelstänger och varvar i en bunke.



Sedan häller man på kokhett vatten och så får det vila 8-10 dagar övertäckt och svalt. Sen silar man och häller på flaskor. Busenkelt!


Sen är det bara att blanda med vatten och njuta!



Eventuellt med sällskap av en fluga...!=0/


Inga kommentarer: