torsdag 28 juni 2012

Mumsig kaka!

Här kommer ett mumsigt kakrecept du bara MÅSTE göra! Baka, severa med en skopa vaniljglass och njut..!!



Jag kallar den för Bönegruppskaka, eftersom en medlem i vår bönegrupp bjöd på den en gång.

Har även provat att baka den med glutenfritt mjöl, funkar alldeles utmärkt!

Recept:

2 dl socker
2 ägg
1,5 dl mjöl
100 gr smält smör eller margarin
0,5 dl kakao
100 gr Marabou mintcrisp (chokladkaka)
1 krm salt

Till toppingen behövs 100 gr vit choklad och 100 gr naturell Filadelfiaost

Sätt ugnen på 175 grader. Hacka chokladkakan. Blanda allt i en bunke, he (norrländska!) sist ner äggen. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbara kanter. Skjuts in inedre delen av ugnen ca 20 min. Den ska bli lite kladdkakelik.

Smält den vita chokladen i micron och blanda med Filadelfiaosten. Bre den på kakan.

Busenkelt! Och väldigt mumsigt..!!

Inga kommentarer: