Här kommer ett mumsigt kakrecept du bara MÅSTE göra! Baka, severa med en skopa vaniljglass och njut..!!
Jag kallar den för Bönegruppskaka, eftersom en medlem i vår bönegrupp bjöd på den en gång.
Har även provat att baka den med glutenfritt mjöl, funkar alldeles utmärkt!
Recept:
2 dl socker
2 ägg
1,5 dl mjöl
100 gr smält smör eller margarin
0,5 dl kakao
100 gr Marabou mintcrisp (chokladkaka)
1 krm salt
Till toppingen behövs 100 gr vit choklad och 100 gr naturell Filadelfiaost
Sätt ugnen på 175 grader. Hacka chokladkakan. Blanda allt i en bunke, he (norrländska!) sist ner äggen. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbara kanter. Skjuts in inedre delen av ugnen ca 20 min. Den ska bli lite kladdkakelik.
Smält den vita chokladen i micron och blanda med Filadelfiaosten. Bre den på kakan.
Busenkelt! Och väldigt mumsigt..!!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar