Regnet smattrar rofyllt mot fönsterrutan. Ute blåser det. Den kraftiga vinden tar tag i trädkronorna och de böjer sig motvillig för den starkare naturkraften. Regnvatten samlar sig i pölar på asfalten. Floder av vatten rinner längs trottoaren ner i gatubrunnen. En stackars pappa med barnvagn kämpar sig framåt på gatan. Han är tapper han. Själv sitter jag inne och myser förvirrat. Är det sommar? Eller höst??
Bäst jag börjar på ett höstprojekt. Bara för säkerhetsskull menar jag.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar