torsdag 20 mars 2014

Hopp!

I'm siiiinging in the snow, just siiiinging in the snow, What a glorious feeeeeeling....






Jag vänder vintern ryggen och blickar framåt mot våren. Därför har jag stickat koftan Hopp av fina Madeleine.



Var lite busig och sydde på olika sorters knappar på koftan. Loppisfyndade för några år sedan.


Använde stickor nr 5,5 och virknål nr 6. .....Och det uuuunderbara garnet Cascade Eco. Rekommenderas varmt! Mönstret var helt ljuvligt att följa. Gick som en dans. Efter att jag frågat Madeleine några korkade frågor från början, förstås. Sedan gick det som smort. Ville faktiskt inte att stickningen skulle ta slut riktigt. Det är inte så ofta just den känslan infinner sig.

Önskar dig en fantastisk torsdagskväll! Kram!

10 kommentarer:

Carol sa...

SÅ vacker DEN och DU är!! Vill också göra en sån.. nån gång.

Anonym sa...

Oj! Vilken supersnygg kofta! En sån har jag verkligen lust att göra.
Hälsningar Lena.

marremorr sa...

Alltså, ni MÅSTE bara sticka en!!! Ni kommer inte att ångra er!=0)

Saras pyssel sa...

Fin! Den har jag också sneglat på. :-)

Mmatilda sa...

Fint mönster och snyggt stickat också! En total-bra kofta!

Annika GW sa...

Härliga bilder med vårkänsla trots det vintervita snöandet!/ Annika

Pia sa...

Så läcker den var!! Snyggt mönster bak på ryggen och så fräckt med olika knappar, och så få, på framsidan..
Kram!!

Yarn-Madness sa...

Åh, så fin den blev! Passar dig alldeles fantastiskt, och vilken underbar färg du har valt! Vad roligt att du tyckte om mönstret, nu blev jag glad! :D

Yarn-Madness sa...

Jag lånar gärna en bild till ett blogginlägg hos mig, om det går bra? :D

marremorr sa...

Ni gör mig så glad!=0)

Javisst, det går bra att låna en bild till ditt blogginlägg!=0)