fredag 7 mars 2014

Bolero

Såg en bolero jag blev sugen på att sticka. Men det var ett DROPS mönster. Jag gillar inte DROPS mönster. Tänkte att jag kanske gillar den här beskrivningen. Näpp. Fick en ingivelse. Provar samma mönster fast på engelska. Jag som aldrig stickat efter ett engelskt mönster. Då gick det jättebra.



Plötsligt klarnade det. Mönstret blev jätteroligt att sticka. På engelska. Och fort gick det.



Stickor nr 5. Garn från Classic yarns, Extra Fine Merino DK. Virknålnr 4.






Knapparna inhandlade jag i Paris på vår härliga semester i somras.



Ifall du vill prova att sticka mönstret hittar du det här. Hmmm.... Kanske jag vågar prova fler mönster på engelska. SÅ farligt var det ju inte.

Önskar dig en fantastisk fredag! Kram!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Så fin!
Hälsningar Lena.

Elisabeth T sa...

Jättefin! Tänk att det skulle gå bättre på ett annat språk. Jag har än så länge inte vågat prova att läsa ett mönster på engelska...

PS: Du är så söt på bilderna, man blir glad av att se dig i dina fina plagg!!

Elisabeth T sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Snögumman sa...

Snygg!!! Klart att du vågar sticka mer efter engelska mönster. Det är bara att skrika till om du skulle behöva hjälp.

Mmatilda sa...

Oj en så fantastiskt snygg stickning du har hunnit med! Och helt ironiskt att det gick bättre på engelska! Är det något mystiskt med Dropsmönster?...

Carol sa...

Så underbar bolero! Och MODIGT av dej att ge dej på engelska... Men klart kanonfint blev det. Vågar man?? Jag som är mönsteranalfabet t o m på svenska! :P Kramis och önskan om en härlig helg!

Yarn-Madness sa...

Tycker mönster oftast är mer självklara på engelska! ^.^
Tjusig! Jag har stickat en i samma mönster för ett bra tag sedan - tyvärr blev den rätt misslyckad pga ett färgbadsbyte. Pff. Men jättefin modell - du ser fantastisk ut! :)