Plötsligt klarnade det. Mönstret blev jätteroligt att sticka. På engelska. Och fort gick det.
Stickor nr 5. Garn från Classic yarns, Extra Fine Merino DK. Virknålnr 4.
Knapparna inhandlade jag i Paris på vår härliga semester i somras.
Ifall du vill prova att sticka mönstret hittar du det här. Hmmm.... Kanske jag vågar prova fler mönster på engelska. SÅ farligt var det ju inte.
Önskar dig en fantastisk fredag! Kram!
7 kommentarer:
Åh! Så fin!
Hälsningar Lena.
Jättefin! Tänk att det skulle gå bättre på ett annat språk. Jag har än så länge inte vågat prova att läsa ett mönster på engelska...
PS: Du är så söt på bilderna, man blir glad av att se dig i dina fina plagg!!
Snygg!!! Klart att du vågar sticka mer efter engelska mönster. Det är bara att skrika till om du skulle behöva hjälp.
Oj en så fantastiskt snygg stickning du har hunnit med! Och helt ironiskt att det gick bättre på engelska! Är det något mystiskt med Dropsmönster?...
Så underbar bolero! Och MODIGT av dej att ge dej på engelska... Men klart kanonfint blev det. Vågar man?? Jag som är mönsteranalfabet t o m på svenska! :P Kramis och önskan om en härlig helg!
Tycker mönster oftast är mer självklara på engelska! ^.^
Tjusig! Jag har stickat en i samma mönster för ett bra tag sedan - tyvärr blev den rätt misslyckad pga ett färgbadsbyte. Pff. Men jättefin modell - du ser fantastisk ut! :)
Skicka en kommentar