fredag 15 mars 2013

Klassiskt

Stickade ett par pulsvärmare i klassisk stil till en kollega. Kan användas både till jeans eller kavajklädsel tycker jag.




Lade upp 40 maskor av svart garn på strumpstickor nr 3. Stickade räta till lagom längd.


Bytte till vitt garn och stickade räta i fem varv, sedan ett omslag, två räta tillsammans varvet ut. Därefter fyra varv räta. Avmaskade löst. Det är en svår konst för mig som alltid har en förmåga att sticka så hårt...

Nu behöver hon inte frysa mer när hon sitter och jobbar vid datorn. Jippie!!

Önskar dig en alldeles underbar helg!

6 kommentarer:

Saras pyssel sa...

Jag brukar också ha problem med att avmaskningen blir för hård. Men nu har jag hittat en bra beskrivning för hur man gör en elastisk avmaskning (använde den på Tuvas halskrage). Kolla på min blogg under fliken länkar - där finns länken till instruktionen!

marremorr sa...

Aha! Så bra! Tack!=0)

Carol sa...

Tack för mönster och pepp att det går relativt lätt! Skulle ge mej på en variant med fluffgarn och tunna stickor och det var förfärligt! :-/ Ha det alldeles underbart själv!

marremorr sa...

Kan jag, så kan du Carol!! Det är bara att prova igen!! Ge inte upp!=0) Kram!

Pia sa...

Å de passade henne perfekt!! :D
Kram och ha en bra dag!!! <3

Karin sa...

Hallå! Vad fina och jag gillade verkligen den vita kanten. Ha en härlig söndag Karin