fredag 22 mars 2013

Julklapp!

Fick Drops Lace i julklapp av rara Snögumman. Blev så innerligt glad för det fina paketet! Har kollat runt vad jag kan göra av garnet. Nu har jag funnit vad jag sökte.


Ett underbart sjalmönster. Som jag hittade HÄR. Blir perfekt till sommarens ljumma kvällar.


Är ingen van sjalstickare på långa vägar. Det gäller att hålla tungan rätt i mun. Övning ger färdighet. Som det så fint heter.



Önskar dig en ljuvlig fredag! Kram!



9 kommentarer:

Snögumman sa...

Bra val! :-) Tror det blir riktigt snyggt. Glad att jag har lyckats locka in dig i "sjalträsket"...

Pysselfarmor sa...

Vilken härlig färg och det där kommer att bli en vacker sjal.

Bland nystan o papper sa...

Jättefint mönster och härlig färg!
Det är jätteroligt att sticka hålmönstersjalar. Har man mycket att tänka på är de en bra distraherare :)

Trevlig helg till dig!

Carol sa...

Åh så vackert!! Och hur var det med de 8 armarna?? Kramisar och önskan om en härlig helg däruppe!

Anonym sa...

Den kommer att bli helt underbar!
Men den ser väldigt komplicerad ut.Lycka till!
Kram Birgitta.

marremorr sa...

Tack för era härligt uppmuntrande kommentarer! Idag har jag bara använt två av mina armar, får se till att även de andra sex armarna också får lite stick- och virkgymnastik!;0))

Yarn-Madness sa...

Ser fantastiskt fint ut det där, och en underbar färg!

Elisabeth T sa...

Åhhh! Så fint! Och jag som inte ens klarar av romber (som du vet :-)

marremorr sa...

Men Elisabeth, du kommer att klara det galant när du har stickat en bit och får ordning på mönstret! Det kommer bli supersnyggt!=0)