Fuskpolon är färdig!
Garnet jag använde var det härliga Woolcott från Hjärtegarn. Stickor 4,5 och 4. Därför att de var de rundstickor jag hade hemma i passande längd. I mönstret rekommenderas nr 4,5 och 3,5.
Men jag tyckte som sagt att det gick lika bra att sticka halsen med nr 4.
Mönstret hittade jag här. Drops stickade ju i Nepal i olika färger. Kollegan vill kunna använda den typ året runt. Så istället blev det ett tunnare garn i bomull/ull. Och enfärgat som synes.
Det blir nog till att sticka en till. Minst. Mönstret var roligt att sticka. Inga konstigheter. Sånt gillar jag.
Önskar dig en underbar måndag!
5 kommentarer:
Du är ju en supersnabb stickare! Amazingly beautiful! kramisar!
Den var snygg! :-)
Den är supersnygg!! Den ser inte ut att vara så lätt att göra.Men du är ju så proffsig.
Hälsningar Lena.
Jättesnygg, det är bara att gratulera!
Tack!!=0)
Skicka en kommentar