tisdag 12 mars 2013

Check!

Fuskpolon är färdig!


Garnet jag använde var det härliga Woolcott från Hjärtegarn. Stickor 4,5 och 4. Därför att de var de rundstickor jag hade hemma i passande längd. I mönstret rekommenderas nr 4,5 och 3,5.

 Men jag tyckte som sagt att det gick lika bra att sticka halsen med nr 4.


Mönstret hittade jag här. Drops stickade ju i Nepal i olika färger. Kollegan vill kunna använda den typ året runt. Så istället blev det ett tunnare garn i bomull/ull. Och enfärgat som synes.



Det blir nog till att sticka en till. Minst. Mönstret var roligt att sticka. Inga konstigheter. Sånt gillar jag.


Önskar dig en underbar måndag!


5 kommentarer:

Carol sa...

Du är ju en supersnabb stickare! Amazingly beautiful! kramisar!

Saras pyssel sa...

Den var snygg! :-)

Anonym sa...

Den är supersnygg!! Den ser inte ut att vara så lätt att göra.Men du är ju så proffsig.
Hälsningar Lena.

Mmatilda sa...

Jättesnygg, det är bara att gratulera!

marremorr sa...

Tack!!=0)