onsdag 6 mars 2013

Diskglädje

Ville prova något som jag inte gjort förut. Våffelvirkade därför en disktrasa.




Hittade en mycket bra beskrivning hos Made by Cecilia.

Garnet är Hemtex:s bomullsgarn. Blev nyfiken och ville testa garnet, tyvärr var det svårvirkat tycker jag. Det delade sig lätt och var lite strävt. Ingen höjdare om jag ska vara ärlig. Men nu vet jag det. Provar man icke får man ej heller veta!

Jag virkade med virknål ett nummer större än rekommenderat. Så den blev blev lite luftigare liksom. Tätare virkat passar den utmärkt som grytlapp. Virkade även en slags picotkant runtom. För att piffa till den lite bara.  Nu kan diskningen gå i glädjens tecken!


Önskar dig en fin onsdagskväll!


4 kommentarer:

Carol sa...

Modiga Marie!! Måste kolla in det mönstret. Tack för all din härliga skaparglädje =-)

Anonym sa...

Toppen att ha en så fin disktrasa.
Hälsningar Lena.

Queen of Kammebornia sa...

Men så snygg den blev! Annat garn kanske? Kram!

Elisabeth T sa...

Cool!!!