fredag 28 september 2012

Kaktusblomma

Du var så vacker och orginell i din ståtlighet. Nu har du börjat fälla tillbaka dina änlgavita kronblad för att sakta, sakta, gulna och vissna ner. Tack för den fina glädje vi fått av din majestätiska prakt! Vi önskar dig välkommen åter, du vackra kaktusblomma!


3 kommentarer:

Annika GW sa...

Men!Den kaktusen har jag också! Den växer så det knakar men den har aldrig blommat så fint. Hur gör man har du ett speciellt knep för att få den att blomma? / Annika

marremorr sa...

Jaa du.. säg det! Som jag skrev i mitt inlägg den 23 maj(där det för övrigt finns en mer rättvis bild av kaktusblomman), så har alla växterna fått fnatt när jag och min man flyttade ihop!=0)) Flera växter hade aldrig någonsin blommat förut. men så plötsligt...! Och jag tycker inte vi gör något speciellt, bara vattnar dem en skvätt emellanåt. Så mitt bästa råd är: Kärlek!!=0)))

Anonym sa...

Den ser ståtlig ut trots sin tillbakagång.En underbar färg.
Hälsningar LW