Den andra sockan är färdig! Mitt första stickade sockpar! Med stickor 4,5 i ett alldeles vanligt trivialt ullgarn från Falkgarn. Vanligt, men alldeles underbaaart att sticka med! Mönstret finns i januariutgåvan av tidningen Allt om Handarbete från 2009.
Den ena tog tre år att sticka - den andra tre dagar... Med andra ord: Tar man sig i kragen och får uppmuntran och ivrigt påhejande kan man uträtta underverk!
Som att sticka ett par sockar med flätmönster, t ex. Rekommenderas faktiskt.
Tror kanske att jag stickar ett par till. Medan jag har ångan uppe menar jag.
5 kommentarer:
Se där, det gick ju fort som bara den!!
Och nu har du ett par supersnygga sockar!
så vackra sockor!
Wow vilka fina sockar! Flätmönstret var verkligen fint! Ja, gör ett par till medan du kommer ihåg hur man stickar en häl ;-)
/ET
Så kul att ni gillar dem!=0)
Skicka en kommentar