Undrar varför en varm skön kofta alltid måste vara långärmad. Tänkte jag. Och stickade en kortärmad sådan.
Stickade uppifrånochner. På stickor nr 5. Mönster från huvudet. Garnet från Marks&Kattens Eco ull och Hjertegarns Incawool. Superhärliga garner!
Knapparna införskaffade jag på en secondhand marknad i härliga Paris ifjol.
Mycket praktiskt med en kortärmad varm kofta. Den värmer gott runt kroppen men man slipper det bylsiga runt ärmarna. Men håller sig varm ändå. Är sjukt nöjd.
Önskar dig en fantastisk helg!
6 kommentarer:
Det var en väldigt bra idé med korta ärmar. Jag förstår inte var du får allt ifrån. Att dessutom sticka utan mönster och få det så bra. Oj!
Hälsningar Lena.
Du har all rätt i världen att vara sjukt nöjd, den är verkligen sjukt snygg!
Jag är en sån som oftast kavlar upp ärmarna på alla plagg, så en kortärmad tröja vore egentligen helt perfekt.
Vilken snygg kofta!
Vilken snygg kofta!! :)
Du är så kreativ! Kram!
Snygg! Ser väldigt mysig ut! Och självklart behöver det inte vara långärmat! :D
Era kommentarer skänker en sån glädje för mig! Tack så mycket!=0)
Skicka en kommentar