Bestämde mig för att sticka Tempelblomst. Som jag för övrigt föll pladask för.
Inte ultimat situation att försöka fota en svart Tempelblomst i molnigt väder... Men försöka duger.
Använde rundstickor nr 5. Garnet fick jag också i julklapp. Det är Blackhill höjlandsull. Beställt från garnudsalg. Använde två trådar när jag stickade.
En vaaansinnigt rolig stickning som jag inte kunde slita mig från. Förrän den var färdig. Boken är på danska. Det var inga problem. Mönstret var lätt att läsa och enkelt uppbyggt. Kommer definitivt att sticka fler. Av samma garn. Det var verkligen en fröjd att sticka med.
Och Tempelblomst är en fröjd att ha på sig också. Fardigstickad. Rekommenderas varmt.
Så här ser den ut i boken. Hmm... Kanske det blir en rosa nu till våren....
Önskar dig en härlig lördag kväll! Kram!


3 kommentarer:
Så mysig den såg ut! Och vilken fin julklapp du fått!
Skulle kanske beställa en sådan av dig.. i rosa alltså! :) Vi får prata mer om det.. priser å så.. Kram!
Så fin den var!!
Blev nyfiken på boken. Kan du ta med den nästa gång vi ses på stickfika? (Vilket måste bli snart :-) )
Kram!
Skicka en kommentar