onsdag 12 februari 2014

Bubblor!

Stickade en mössa. Med bubblor. Alltså en bubbelmössa:


Mönstret hittade jag här. Använde stickor nr 5 och Cashsoft Arangarn. Som jag för övrigt vann på höstens sticklan här i vår stad.








Den var jätterolig att sticka. Upptäckte att avigsidan är inte heller så tokig. Då kan jag ju välja. Beroende på om jag känner mig på avigan - eller är på ett bubblande glatt humör.




Mycket användbar helt enkelt. Alla borde ha en bubbelmössa.

Önskar dig en fantastisk fortsättning på dagen!

5 kommentarer:

Saras pyssel sa...

Den gillar jag! :-)

Anonym sa...

Oj, det var en härlig bubbelmössa! Kul att kunna vända den ut och in.
Kram Lena.

Karin sa...

Dem såg riktigt gosig och varm ut, ha det fint Karin

Mmatilda sa...

Du verkar ju sällan vara på avigan så jag vet inte om du får användning för den sidan! En snygg mössa var det i alla fall!

Jag hörde också det där med noll soltimmar, och jag har verkligen känt av det. Noll komma noll noll tänkte jag. Inte verkar det ljusna på den närmaste tiden framöver heller. Man får försöka leva ändå...

Elisabeth T sa...

Vad fin den blev!