Det ordet finns nog inte. Fast det är just det jag är. Knappsalig.
Efter detta FYND på en fantastisk secondhand marknad i utkanten av centrala Paris.
Knappar av glas.
Knappar av plast.
Knappar av trä.
Man kunde verkligen andas historiens vingslag i den pittoreska lilla affären, sprängfylld med diverse tyger, gamla spetsar, syskrin, kläder och olika sybehörsattiraljer från svunnen tidsepok. Även butiksinnehavarinnan såg ut att vara från the old days, en äkta fransk fröken med tidsenlig klädsel som mycket artigt och korrekt tog emot och servade sina kunder på ett trevlig sätt.
Alla knappar fyndade jag för en spottsyver - kan man bli annat än knappsalig??
Önskar dig en härlig fortsättning på dagen!
8 kommentarer:
Underbart! Vilka fina knappar! :-)
Förstår din salighet jag skulle oxå blivit det.Knappar är så underbara o personliga.När ajg sydde som emst kläder så gjrode ajg till och med egna knappar när jag ej hittade vad jag ville ha. Allt gott kramar
Ja visst var det troligt att du blev alldeles knappsalig och knappsjuk blir man av dina bilder!
Åh så härligt! Dessa kommer pryda sina fina alster som skapats av dina kreativa händer! :-)Har du sett AnnaPärlans hemsida? Kreativa krumbukter. HON är sannerligen oxå knappsalig!!
Jättefina knappar! Alltid roligt att fynda!!
Är så glad att du fortsätter med bloggen! På detta sätt hänger jag med lite i ditt liv när vi nu inte ses på jobbet ;-) Kram!
Vilket underbart knappförråd! Kram Lena.
Jag förstår din knappsalighet.. och jag önskar att jag fått följa med dig till den där affären.. för jag har fått dille på spetsar!!! :D I somras fick jag förresten "ärva" svärmors knappsamling. En hurtslåda full av knappar!!! Säg till när du behöver fler knappar, jag har massor! :)
Kram fina du!
Ja, är fylld av tacksamhet. Nu återstår bara det delikata problemet att klura ut vilka projekt jag ska använda dem till!=0)
Skicka en kommentar