Jag köpte något i garnaffären La Droguerie!
Två små lyxnystan i ett lyxgarn av blandningen 50% babyalpaca och 50% silke. Fabulous!!
De blev till ett par pulsvärmare. Ett eget hitte-på-mönster med några varv mossstickning som nederkant, slätstickning och en virkad senapsgul kant som avslutning. Strumpstickor nr 4. Virknål nr 4. Garnet är det mjukaste mjukt. Och fantastiskt skönt att ha på sig.
Eller rättare sagt så räckte de till två par pulsvärmare. Fast nu verkar de räcka till tre par pulsvärmare. Förstår ingenting. Magi.
Önskar dig en underbar torsdag! Kram!
4 kommentarer:
Jättefina!
Så fina!!
Snygga och sköna! Visst sa jag nån gång att man kan ha ett par i varje färg?
...
Jag som trodde att Drogerie betydde apotek? fattar ingenting.
Tack! De är verkligen supermjuka och sköna!=0)
Skicka en kommentar