måndag 2 september 2013

Ssssss.......

Satt och stickade på ett nytt projekt. Plötsligt kände jag mig påtagligt iakttagen...


... Av dessa små ödletofflor. Stickexpriment med Purelife från Rowan. Strumpstickor nr 4.


Igår fick jag möjlighet att prova dem. På en liten människa alltså. Fick bekräftat att storleken är 1-3 mån.

Nu blir det att tillverka fler storlekar. Har redan fått en beställning till en liten människa som är 4 mån.




Klurar på något bra system att få veta vilka storlekar jag stickar. Jag lägger ju bara upp ett antal maskor. Som ser bra ut. Typ. Och hur stor hålet ska vara. Så den lilla människan får ner foten i toffeln. Hmm...


Önskar dig en trevlig måndagskväll!



6 kommentarer:

Mmatilda sa...

Så söta!!

Anonym sa...

Jättesöta och kul med lite annat mönster till småttingar än det vanliga.
Hälsningar Lena.

Elisabeth T sa...

Väldigt söta! Synd att mina barn är för stora för såna... Du borde kunna hitta någon storleksmodell på nätet, det finns ju när det gäller strumpor i affären i alla fall. Kram

Kristina sa...

Du är ju helt otrolig, så vansinnigt söta. Så snart jag har ngn i vänkretsen som ska ha barn måste jag beställa sådana.

Kram

marremorr sa...

Kul att ni gillar dem!=0)

Tack för tipset, Elisabeth, ska kolla på nätet!

Pia sa...

Men jösses så söta de var!!! :D