onsdag 31 juli 2013

Sorgebud

För en kort tid sedan begravdes en liten ängel i Tanzania. Hon fick bara leva till nyss fyllda 15 år. Hon var den yngsta av de två flickor jag försökt hjälpa med skolavgifterna. Efter hjärtproblem sedan i vårvintras orkade hennes hjärta inte längre.

En flicka så kär, hon var som en ängel redan här på jorden. Hon lämnar ett oändligt tomrum efter sig och en outsäglig sorg och saknad.


Funderar nu på min bloggs vara eller icke vara... Den var ju till 90 procent till för flickorna i Tanzania och 10 procent för mitt eget höga nöjes skull. Nu känns det bara meningslöst. Men självklart behöver ju den andra flickan fortfarande hjälp med sina skolavgifter. Såå... Jag funderar. Återkommer när jag bestämt mig.


Kära lilla ängel - vila i frid där ingen sorg och smärta finnes mer. Med hopp om att en gång ses igen.





10 kommentarer:

Carol sa...

Käraste Marie! Skickar många kramar till dej och den lilla ängelns familj. Just nu finns - och behövs nog inga ord, så jag skickar det jag kan: kramar, varma tankar och förbön.

PS. Din blogg har varit 100% VÅR glädje! Men fundera du. <3

Anonym sa...

Orden räcker inte till. Men vi sänder många kramar och tankar.
Hälsningar Lena.

Anonym sa...

Jag tänker på Er i denna svåra stund!
Många kramar B-G

Mmatilda sa...

Känn mitt deltagande i din sorg. Naturligtvis önskar jag att du fortsätter med bloggen, även om det känns meningslöst just nu.

Pia sa...

Förstår dina tankar.. så ofattbart det som hänt!!! Så sorgligt! Men som någon skrev här ovan, det är 100% vår glädje att läsa om dina hantverk. Så jag hoppas att du fortsätter, men det är ditt beslut så fundera en stund.. Kram!!

Anonym sa...

Jag hoppas att du orkar ta nya tag och fortsätta med din blogg. Det är så stimulerande att se alla fina bilder med underhållande text som du levererar.Dessutom får man nya idèer.
Kram Lena.

Elisabeth T sa...

Marie-du är en inspiration! Att se dina hantverk ger mig och de andra en väldig glädje och inspiration. Vi har fortfarande en tjej att hjälpa! Det du gör och säljer går ju till henne. Om du ser hur många som varit inne på din blogg ser du vilken genomslagskraft du har.

Vi är många som tänker på dig och maken!
Stor kram Elisabeth

Kristina sa...

Mina Varma Tankar till dig o maken och många böner till Gud.Vi får lämna henne i Guds händer och be om kraft till de som är kvar.
ANg din blogg så hoppas jag du fortsätter, den är så full av liv o glädje och ger mig sån inspiration oc hantverkslust o du har så fina bilder och sprider så mycket positiv känsla. Jag hoppas och ber att du orkar återkomma. Stor kram

Zoo keeper sa...

Åh, så ledsamt. Livet är så orättvist ibland, jag förstår inte alls varför vissa saker behöver hända. Hoppas du kan känna kraft att fortsätta blogga, jag har uppskattat dina inlägg jättemycket.
Kram!

Kristina sa...

Saknar dig och ber för er.Kramar