torsdag 1 januari 2015

KAL-kofta

Så här blev min!



Provlappen blev en ficka där fram.


Jag erkänner. Jag är en usel selfiefotograf: Det är bara så.


Ja, det var på håret... Kl 00.00 skrev jag inlägget, men tryckte på publicera kl 00.02... Ville så gärna att den skulle bli klar 2014. Ja, det blev den ju. Fast detta inlägg blev på håret.


Virkade runt kanterna. På mitten virkade jag en ljusblå kant för att bryta av lite.



Knapparna är från vår underbara Parisresa sommaren 2013. Ska försöka ta bilder utomhus när ljuset kommit tillbaka. Men var beredd. Det tar några månader.

Tack fina Dödergök för underbar inspiration och fin instruktion i denna koft-KAL! Det har varit en fröjd att vara med. TACK!!

GOTT NYTT ÅR!

Kram!



5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till projektet! Kram Lena.

kristina sa...

så fin Grattis du r så duktig o fina bilder tar du. Önskar dig ett gott nytt år med mycket frid o glädje o ro kramar Kristina

Anonym sa...

Så smart att använda provlappen på plagget!
Jättefin kofta!

Mmatilda sa...

Jag har inte sagt det tidigare men koftan blev ju jättebra!

Emilia sa...

Så fin koftan blev!