söndag 16 november 2014

Krydda

Min Krydda är färdig.



Stickad med stickor nr 5,5. Garnet är Cascade ECO+. En underbar kombination.




Jag la till ytterligare två repetitioner av mönstret nertill för att få önskad längd.


Passar att ha både knäppt och uppknäppt.





Knapparna fyndade jag på vår härliga Parisresa ifjol.




Ett vackert lättstickat mönster som är lätt att följa. En riktig hit helt enkelt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, oj! Det var en riktig krydda. Jättesnygg!
Kram Lena.

Emilia sa...

Riktigt snygg kofta i fint mönster!

Mmatilda sa...

Och jättesnygg blev den! Lagom längd tycker jag, väldigt bärbar. Och fin färg!

Camilla sa...

Snygg! Nu blev jag lite sugen på att göra en själv

marremorr sa...

Blir så glad för era kommentarer!! Kul att ni gillar den! Rekommenderar varmt att prova sticka en!=0) Kram!

Marihøna sa...

Den var virkelig fin! Herlig farge!!

Fiff sa...

Riktigt, riktigt snygg!

Carol sa...

Helt ljuuuvlig Mams!
Hoppas året börjat bra Kramis