I Kampes flamgarn som jag fyndade på torget i försomras.
Garnet stämde inte riktigt med stickfastigheten. Den blev för stoooooor!
Efter hård behandling i tvättmaskinen krympte den till acceptabel storlek.
Rekommenderad stickstorlek var 4 och 4,5. Jag använde 3 och 3,5. Knapparna är fynd från vår underbara Parissemester ifjol sommar.
Höstluften har börjat ge sig tillkänna. Får nog användning för koftan fortare än jag anar.
Önskar dig en fin fortsättning på dagen! Kram!
3 kommentarer:
Hej
Vad använde du för garn ? Jag håller också på med Keynote, i Onion en ull/silke blandning. Noterar att halsringningen ser lite stoor ut på din, känner att den blir stor på min med, fast jag stickar en storlek 'för liten'
Hej Maria! Jag använde Kampes två-trådiga flamgarn. Ja, halsen blev vid, ändå maskade jag av ganska "hårt". Skulle jag sticka en till, skulle jag nog inte plocka upp så många maskor som det står i mönstret. Önskar dig varmt lycka till med din! Skriv gärna en kommentar när den är färdig så jag kan kika på den!;0) Kram!
Supersnygg, snygga färger, snygg mannekäng.
Hälsningar Lena.
Skicka en kommentar