måndag 2 december 2013

Fundering

Får jag fråga en sak. När man stickat skaftet på ett par sockor, måste man fortsätta då och sticka hälen?



Näpp! Det behöver man inte. Enligt mig. Man kan med gott samvete göra sockskaft till pulsvärmare.



Funkar alldeles utmärkt. Stickor nr 3. Sockmönster från en gammal Allt-om-handarbete-tidning. Lila garn från Red Heart, grått garn från Järbo.

Önskar dig en fin start på veckan!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ju smart och snyggt blev det!
Tycker Lena.

Snögumman sa...

Så fina!! Bra idé :-)

Kristina sa...

Snyggt. Min fundering är om man kan sticka halvfingrar? Låter väl knäppt, men jag har ju kompressionsarmar och komtressionshandskar, men de lämnar fingaretoparna bara, kompressionshandskarna ör för tjocka för att få sig vantar men de tinnebär att ajg går och fryser om mina fingertoppar när ajg går med rollatorn eller kryckorna. Har du ngnsin fått en sån utmaning?
Kram

Carol sa...

Jättejättefina! Jag skulle verkligen ha slutat innan jag kom till hälen.. eftersom jag ALDRIG vågat mej på att sticka strumpor..
Kram i adventstid!

Mmatilda sa...

Mycket snygga! Självklart kan man ändra sig under arbetets gång... Visst har jag sagt flera gånger att man behöver ett par pulsvärmare i varje färg?

Annika GW sa...

Bra ide ifall man tröttnar. Många gånger har det blivit något annat för mig än vad jag tänkt mig från början. Kul också när resultatet blir så bra som för dig! / Annika

marremorr sa...

Så glad jag blir att ni gillar dem!=0)

Nä, Kristina,en sån utmaning har jag aldrig fått förut! Jag antar den!!=0)