Närmare bestämt vita prickar. På rostbrun eller orange botten. Hmmm... Inte så lätt att hitta i affären så här års. Bland ljusgula, ljusrosa, ljusgröna och ljusblå garnnystan. Men skam den som ger sig. Jag hittade till slut en rostbrun härva bomullsgarn 8/4. Puh!
Beställningen är utförd. Ett par grytlappar med vita prickar på rostbrun botten. Eller vita och vita... mer åt det naturvita hållet.
Jag tyckte enväldigt att den nyansen passade bättre till den rostbruna, än den kritvita. Så fick det bli!
Pengarna går som vanligt till skolavgifterna i Tanzania. Så tacksam.
Önskar dig en skön fortsättning på söndagen! Kram!



4 kommentarer:
Hej! Du är en pärla!!! Så fina de ser ut. Tack! Gunn
Jättefina! Det mönstret blir jag lite sugen på att göra.
Hälsningar Lena.
Jättecharmiga grytlappar!
Prickar blir man alltid glad av! Snyggt!
Skicka en kommentar