Var på Hemtex för att köpa en ny kudde till gästsängen. Gjorde upptäckten att Hemtex även säljer garn!
Tänkte att det måste jag ju prova. Så det blev garn till ett par experimentsockar.
Det gäller att hålla tungan rätt i mun vid tvåfärgsstickning av sockar. I alla fall för mig. Det är ju ett outforskat område som jag nu håller på att sätta stickorna i.
Sockmönstret hittade jag här. Koncentration på hög nivå. Snart återstår bara tån på första sockan...
Önskar dig en fin måndagskväll!



3 kommentarer:
Ååå så fine sokker. Liker godt å eksperimentere litt.Godt farve valg. Du har det så fint her og jeg kan se at vi liker mye av det samme å ta bilder av ;) god tirsdag kveld til deg.
Oj vilket häftigt mönster! Imponerande! Det blir jättesnyggt!
Jättefina sockar, snygg färgkombination. Jag tycker det är lite meckigt att sticka med flera färger, det gäller verkligen att få trådarna att löpa lagom.
:)
Skicka en kommentar