tisdag 13 oktober 2015

Pärlor

Stickade ett par pulsvärmare med pärlor. Det är ett gissel att trä upp alla pärlor på garnet. Innan man äntligen får sticka. Till dessa trädde jag på drygt 300 pärlor. Typ. Jag trädde en tuuuunn synål med sytråd, knöt ihop med en liiiiten knut, stoppade sedan garnet jag skulle sticka med i öglan, och sedan trädde jag på de små små pärlorna på nålen, drog ner dem över sytråden och till sist garnet. Trädde på några nya pärlor på nålen, drog ner dem över sytråden osv osv osv.


Alpackagarn från Indiecita. Stickor nr 2,5.


Idén till mönstret hittade jag här, men jag lade till en rad pärlor.


När jag glömt bort hur jobbigt det var att trä på pärlorna stickar jag nog ett par till.

Önskar dig en fantastisk tisdag kväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter jobbigt men snyggt blev det!
Kram Lena.

Mmatilda sa...

Verkligen jättesnygga!