måndag 17 augusti 2015

Jaywalker

I sommarens soliga dagar har jag stickat mig ett par sockar.


Nämligen Jaywalker.


Jag använde rundstickor nr 2,25 och magic loop. Stickade båda två samtidigt. Annars är det stört omöjligt för mig att få dem lika stora. Ett outgrundligt mysterium.


Garnet är mellanraggi från Järbo. Självrandande. Är icke förtjust i sådana garner men detta var helt okej. Faktiskt. Så till den milda grad att jag köpte ett till nystan. Turkosmelerat.


Dessvärre upptäckte jag att ett nystan inte räckte. Jag stickade socktårna med ett oidentifierbart garn jag hade hemma.



Nu är det bara att vänta på nästa sock-stickar-mani. Det lär nog inte dröja alltför länge.

2 kommentarer:

Helen sa...

Snyggt 😃

Mmatilda sa...

Häftiga sockar!