söndag 7 juni 2015

Lush

Min kofta Lush är färdig. I onsdags kväll närmre bestämt. Då var det traumatiskt tråkiga knapp-i-syandet till ända.


Stickor nr 4 till själva koftan och stickor nr 3,5 till resåren. Garnet är ett rustikt ullgarn som jag klickade hem från ebay.


Man stickar först mönsterbården. Sedan plockar man upp maskor längs sidorna av bården och stickar hals och övrig kropp.


Fullkomligt äääääälskar den gula färgen.




Hade otrolig flax och hittade precis rätt nyans på knappar. Jag slog till på direkten. Och lät mig villigt övertalas att inte köpa de röda som jag tänkt från början.



Såå.... Om du ser en extra stor maskros någonstans, se upp - det kan vara jag.

4 kommentarer:

Mmatilda sa...

Oj ännu en kofta färdig! Solgul och fin, en kompensation för den riktiga solen som vi inte fått se alla dagar på slutet? Fast det ser soligt ut hos dig i alla fall. Grattis till en fin kofta!

Anonym sa...

Den blev jättesnygg! Extra piff med mönsterbården som är stickad "på tvären".
Kram Lena.

Emilia sa...

Vilken härligt snygg kofta - älskar färgen!

Elisabeth T sa...

Brukar inte tycka om gult, men här gör jag ett undantag ;-). Jättefin är den!