Här är den! Min variant av Argo.
En heeeelt underbart fantasiskt roligt stickning. Faktiskt sörjer jag nu att den är klar. En plötslig tomhet har infunnit sig i mitt inre.
Använde stickor nr 5 och garnet Tweedy från Pickles. Garnet var verkligen roligt att sticka med.
Argo förärades med kantband.
För mig innebar stickningen av Argo en ny teknik i att sticka uppifrån-och-ner. En mycket angenäm lärdom. Vill gärna sticka fler koftor i denna teknik.
'
Hittade ett par superfina knappar på min LYS. När jag kom hem upptäckte jag att knapparna inte gick i knapphålen... Lärdom: Ta alltid med plagget till affären när du köper knappar. Efter lite funderande på att tillverka egna knappar, blev det istället dessa, från Ohlssons Tyger.
Misstänkte när jag hade stickat en bit att detta kommer bli en favoritkofta. Japp. Jag hade rätt!
Önskar dig en fantastisk fortsättning på söndagen! Kram
4 kommentarer:
Så snygg:)
Åh så fin den blev! En given favorit. Jätteläckert garn och mysig koftmodell. Jag har provat att göra egna knappar ibland, men aldrig skulle man kunna göra såna som de du hittat till den här tröjan...
Åh! Vad snygg den blev! Kram Lena.
Åh, så glad jag blir att ni gillar den! Den är verkligen en favorit hos mig!
Skicka en kommentar