Mina första stickade halvvantar. Eller första och första.. På fjärde försöket lyckades jag. Så pass att jag känner mig nöjd.
Beställningsjobb från kollega. Stickor nr 3. Hennes växtfärgade garn i ull. Märke: Ingen aning.
Efter två försök att följa färdigt mönster beslutade jag mig för att spåna på en helt egen design istället. Gick mycket bättre. Behövde bara fila på tumkilsmåttet lite. Början och avslut i avbruten mosstickning, så även tumavslutet. Tumkil stickad. Check!
Vill att de ska sitta som en smäck. Och det gör de!!
De var lite hårda och sträva, så jag tvättade upp dem i ljummet vatten och Y3. Mycket mjukare resultat!
Kollegan blev nöjd. Nu vill hon ha stickat ett pannband med samma stuk. Hmmm....!
Önskar dig en fin torsdagskväll!







4 kommentarer:
Jättesnygga! Ser mycket sköna ut och praktiskt med fria fingrar. Snyggt med mosstickningen.
Hälsningen Lena.
Trägen vinner som mn säger! de är jättefina, helt perfekta! :-)) Tycker din blogg är så glädjegivande, så jag har gett dig en Sunshine Award (se min blogg)! Ha en fin lördag!
:-)))
Vad fina de blev! Bravo! Ibland är improvisation roligast! :)
Åh, jag niger ödmjukast och tackar Zookeeper för den fina bloggawarden! En sån ära!!
Kul att ni gillar halvvantarna,det värmer!
Skicka en kommentar